FACIAL LED 








OUR TESTIMONI 






FUNGSI 7 CAHAYA LED PHOTON DYNAMIC

1) CAHAYA MERAH

Lampu merah dapat meningkatkan aktiviti sel-sel kulit, meningkatkan sel-sel metabolisme, menggalakkan pembentukan protein kolagen, melancarkan peredaran darah, meningkatkan keanjalan kulit, mempunyai kesan anti-penuaan, anti-oksida dan memperbaiki keadaan kulit. Sesuai untuk kulit normal, kering dan mengalami masalah alahan kulit.

✅Kesan utama:

Mencerahkan kulit, menghilangkan kedutan, memperbaiki kulit yang rosak,mengurangkan garis-garis halus, mengecilkan pori-pori, dan merangsang penghasilan protein kolagen.

2) CAHAYA BIRU

Mematikan bakteria jerawat tanpa mencederakan permukaan kulit dan menyembuhkan jerawat aktif dalam masa yang singkat.

Cadangan jangkamasa rawatan ialah 15 minit untuk setiap 3 hari.

3) CAHAYA UNGU

Kombinasi cahaya merah dan biru yang dapat membunuh bakteria punca jerawat serta memudarkan bekas jerawat.

4) CAHAYA KUNING

Memberikan tenaga kepada sel-sel kulit, meningkatkan fungsi kelenjar & perkumuhan sel, menyembuhkan penyakit kulit dan meningkatkan imunisasi kulit.

5) CAHAYA HIJAU

Mempunyai sifat neutral, menyeimbangkan dan menenangkan, dan berguna dalam penghapusan edema.

6) CAHAYA JINGGA

Meningkatkan tenaga sel dalam urutan yang tepat, dan meningkat metabolisme sel.

7) CAHAYA PUTIH

Menembusi lapisan dalam kulit, mempercepatkan proses metabolisme, mengurangkan garis-garis halus dan kulit berkedut.


Apakah Fungsi Masker Wajah Cahaya LED untuk Kulit?

Topeng LED berfungsi dengan menggunakan gelombang anti ultraviolet yang berfungsi untuk merangsang pertumbuhan kolagen dalam kulit dan menangkis pertumbuhan jerawat. Bukan itu sahaja, rawatan juga berfungsi untuk meremajakan kulit, dan menyembuhkan pelbagai masalah yang disebabkan oleh kulit.Setiap warna cahaya yang dipancarkan oleh Mask LED, mempunyai fungsi tersendiri yang boleh disesuaikan dengan keperluan kulit. Jadi, boleh dikatakan bahawa rawatan Topeng LED mempunyai 1001 manfat yang boleh mencantikkan kulit. Malah, rawatan ini sangat berharga oleh selebriti kerana ia boleh mengetatkan kulit buat sementara waktu.

Bagaimanakah Masked Wajah Cahaya LED berfungsi?

Seperti yang dijelaskan sebelumnya, Mask LED memancarkan sinar dengan warna yang berbeza. Setiap warna mempunyai fungsi sendiri untuk setiap masalah kulit. Fungsi cahaya merah merangsang kolagen dan keanjalan kulit (peremajaan), biru untuk membunuh kotoran dan bakteria yang menetap di pori-pori (jerawat), dan merah jambu untuk mempercepatkan proses pertumbuhan semula kulit.

Bagaimana Kerja Mask LED?

Pertama, ahli dermatologi akan mula bertanya mengenai masalah dan masalah kulit anda. Ini dilakukan untuk memilih warna LED yang akan digunakan mengikut kulit pelanggan. Sebelum rawatan bermula, kulit muka akan dibersihkan terlebih dahulu untuk mengetahui kawasan yang mengandungi sel kulit mati.Selepas itu, kulit wajah akan digunakan untuk serum Vitamin C yang berfungsi untuk meminimumkan risiko bahaya radikal bebas daripada cahaya ultraviolet. Mask LED akan diletakkan selama 20 minit di muka, tanpa rasa sakit atau kesan negatif yang lain selepas digunakan.


#eyelashextension #eyelashklang #facial #spa #facialklang #extendklang #eyelashextandklang #eyelashperming #perm #facialtreatment #treatment #spaklang #sauna #rawatanmuka #letscantik #bengkungsajat #sajat #saunaherba #facialcoklat  #facialgold #facialdermashine #facialdiamondpeel #facialled


Comments

Popular posts from this blog

Eyelash Perming

INTERN WANTED - JURU KECANTIKAN -